Número 44 (maig de 2015)

El 28 de maig, cloenda del #UOC15infocom

Raül Soler

El pròxim 28 de maig tindrà lloc a la seu institucional de la UOC (Av. Tibidabo, 39-43 de Barcelona) l’acte de cloenda del 15è aniversari dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC. Aquesta festa final tancarà un curs acadèmic durant el qual s’han realitzat diversos actes commemoratius i un concurs de fotografia i vídeo.

El primer acte de l’aniversari es va celebrar el 26 de novembre al Palau Macaya de Barcelona amb un gran èxit d’assistència. L’esdeveniment va comptar amb la conferència d’Alfons Cornella, fundador i president d’Infonomia, que va parlar sobre el futur de la comunicació i de la gestió de la informació. Aquesta primera trobada, a càrrec del grup Alumni dels Estudis, va donar gran protagonisme a tots els companys titulats i va comptar amb la presència, entre els assistents, del nou president de la comunitat UOC Alumni, Josep Jonàs. Durant la primera part de l’acte va intervenir la Candela Ollé, coordinadora de la Comissió Alumni Infocom, que va presentar dos dels membres, Isidre Monreal i Núria Mayà, que van destacar la importància de mantenir el vincle amb companys, professors, consultors i tutors i van demanar una actitud proactiva de tota la comunitat. Al final del acte es va homenatjar els primers titulats dels Estudis, del segon cicle de la Llicenciatura en Documentació.

El segon acte de l’aniversari va tenir lloc al Medialab Prado de Madrid i va comptar com a gran protagonista amb el periodista Iñaki Gabilondo, que va oferir la ponència Lo que pasa y lo que queda. Gairebé 80 assistents van estar molt atents a les paraules del periodista. La repercussió a les xarxes també va ser molt notòria: trending topic a Madrid amb el hashtag #UOC15infocom. La benvinguda a l’acte va ser a càrrec de Jorge Bronet, delegat a Madrid de la UOC, que va donar pas a Sandra Sanz, professora dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació i membre de la Comissió del 15è aniversari. També va intervenir Eva Marín Fructuoso, cap de Documentació de Santillana, que va presentar al ponent. Gabilondo va analitzar el moment en què es troba el periodisme i la comunicació, i va parlar sobre la complexitat del món actual envers la simplificació de la informació que rebem. Va deixar cites com “Lo primero que escasea en los aludes de la información es la información solvente”, en relació a la sobreinformació actual, o "Este oficio se nutre como materia prima de la libertad”, en referència al periodisme.

Paral·lelament a aquests actes, s’ha organitzat un concurs de fotografia i vídeo amb el nom Professionals de la informació i de la comunicació: 15 anys d’evolució. El concurs, obert a tothom, té com a objectiu mostrar els canvis esdevinguts en el món de la informació i la comunicació en aquests últims 15 anys mitjançant un vídeo o una fotografia. Hi haurà dos premis de 750€ cadascun, un per a la categoria de vídeo i un altre per a la categoria de fotografia. L'elecció serà resultat d'un doble procés de selecció: una votació popular i la decisió final d'un jurat professional. El termini per presentar les peces va finalitzar el passat 9 d’abril i el termini de votació popular va estar obert fins al 24 d’abril. L’entrega dels premis es portarà a terme a l’acte final de cloenda de l’aniversari, el pròxim 28 de maig.

Aquest últim acte tancarà la commemoració de l’aniversari i serà un esdeveniment festiu que servirà perquè alumnes i personal docent es trobin en persona per desvirtualitzar les relacions amb els companys de viatge de la universitat. En aquesta ocasió l’encarregada de dirigir l’acte serà Sònia Valiente, alumni i consultora dels Estudis i, actualment, directora de comunicació de l’agència de publicitat Publips. Té una dilatada trajectòria professional i, com a autora del blog #animalsocial, ha rebut un reconeixement per la seva tasca periodística. Com a mestra de cerimònies de la festa final, a més de introduir les diferents intervencions, la Sònia compartirà amb els assistents la seva experiència i el seu pas per la UOC.

Consulta el programa i inscriu-te ja. No te’l pots perdre!

SOLER, Raül. El 28 de maig, cloenda del #UOC15infocom. COMeIN [en línia], maig 2015, núm. 44. ISSN: 1696-3296. DOI: https://doi.org/10.7238/c.n44.1537

esdeveniments;  Alumni;
Números anteriors