Número 83 (desembre de 2018)

Elisenda Estanyol i Casals

El passat 29 de novembre va tenir lloc la cerimònia de lliurament dels premis als millors treballs finals de les titulacions oficials dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). La convocatòria d’aquests premis té com a objectiu reconèixer els projectes més destacats que han portat a terme els estudiants de les titulacions de grau i de màster universitari durant el curs 2017-2018.

La segona edició d’aquest acte, que ja s’ha convertit en una cita anual, va premiar els millors treballs finals del grau d’Informació i Documentació, del grau de Comunicació, del màster universitari de Social Media: Gestió i Estratègia, del màster universitari de Periodisme i Comunicació Digital: Dades i Noves Narratives, i del màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments.

La cerimònia va tenir lloc a la seu que la UOC té a l'avinguda Tibidabo de Barcelona, i fou presentada per les professores i doctores Ana Isabel Bernal i Sandra Martorell. Després de la benvinguda a càrrec del director dels Estudis, el Dr. Jordi Sánchez-Navarro, l’acte va comptar amb la participació de Javier Velilla, soci director de la consultora de branding Comuniza, qui va impartir la conferència “5 ideas sobre el talento en comunicación” i va exercir de padrí d’aquesta segona edició dels premis.

Pel que fa al jurat, en el cas del màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, van formar-ne part el Dr. Ferran Lalueza, la Dra. Mireia Montaña i la Dra. Sandra Martorell, professors del màster, i Óscar Iniesta, director General d’Arenalia, soci de Llorente & Cuenca i vicedegà de Relacions Públiques del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, qui va aportar la seva valoració des de l’àmbit professional. El jurat va ser l’encarregat de dur a terme l’avaluació formal de les candidatures presentades atenent als criteris d’originalitat i innovació, qualitat del contingut i aspectes formals, aplicabilitat i rellevància dels resultats, i ètica i rigor acadèmic.

Núria Kearns, Claudia Martí i Marta Bacarisas, premiades als millors Treballs Finals del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de l’edició 2017-18

Una vegada analitzades les deu candidatures que es van presentar, totes elles del curs 2017-18 del màster i amb una nota superior al 9 (excel·lent), el tercer premi es va lliurar a Claudia Martí, pel seu treball titulat Mou la Barcelona sostenible!  Pla de comunicació sobre Mobilitat a Barcelona, dirigit per la Dra. Cristina Aced. El jurat en va destacar el fet de tractar-se d’un projecte d’interès que aborda la comunicació d’una entitat pública per al bé comú tenint molt en compte la sensibilitat dels ciutadans. El treball parteix d’un bon anàlisi que ha permès definir estratègies i accions de comunicació creatives.

El segon premi es va atorgar a Marta Bacarisas pel treball Pla de comunicació de l’Arcos Centre Mèdic Integral, dirigit pel  Dr. Xavier Carmaniu. El jurat en va lloar el fet de ser un projecte ajustat als estàndards de qualitat professional en tots els seus aspectes. És un pla de comunicació que aporta propostes d’acció concretes i elaborades, potencialment efectives, imaginatives i d’acord amb els objectius plantejats, detallant com s’aplicarien diverses tècniques de relacions públiques per tal d’afrontar una estratègia de comunicació global.

Finalment, el primer premi fou per a Núria Kearns pel treball titulat Pla de comunicació interna per a l’oficina de Londres d’una empresa d’educació financera, dirigit pel Dr. Manel Palencia-Lefler. Un projecte complet, exhaustiu i rigorós, que aporta un plantejament estratègic i creatiu molt enfocat a aportar solucions a les necessitats de comunicació interna de l’entitat. El jurat en va destacar el fet d’estar ben estructurat i correctament executat a nivell formal, essent molt coherent amb els objectius plantejats i mostrant una gran aplicabilitat a nivell professional.

Núria Kearns, guanyadora del primer premi al millor Treball  Final del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de l’edició 2017-18, presentant el seu TFM

El treball final de màster (TFM) pretén que l’estudiant sigui capaç d’integrar els coneixements i competències que ha adquirit al llarg de la titulació, així com acreditar que disposa de les habilitats adequades per a la seva utilització en un entorn acadèmic o professional.

El màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC està orientat a capacitar els alumnes per a l'exercici professional de la comunicació en empreses i institucions. Aquest programa aporta a l'alumnat les competències per dissenyar, executar i avaluar projectes de comunicació corporativa. El màster també prepara els alumnes per a l'organització d'actes institucionals i d'empresa, i dona els coneixements per aplicar la normativa protocol·lària.

Per saber-ne més:

mastercom@uoc.edu
@UOCinfocom
#masterComUOC

ESTANYOL i CASALS, Elisenda. Es lliuren els premis 2017-18 als millors Treballs Finals del Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments. COMeIN [en línia], desembre 2018, núm. 83. ISSN: 1696-3296. DOI: https://doi.org/10.7238/c.n83.1881

comunicació i educació;  esdeveniments;  recerca;  comunicació interna;
Números anteriors