Número 74 (febrer de 2018)

Premiats els millors TFM de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments

Elisenda Estanyol i Casals

El passat 30 de novembre va tenir lloc la cerimònia de lliurament dels premis als millors treballs finals de les titulacions oficials dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). La convocatòria d’aquests premis té com a objectiu reconèixer els projectes més destacats que han portat a terme els estudiants de les titulacions de grau i de màster universitari durant el curs 2016-2017.

L’acte, que se celebrava per primera vegada però amb la intenció de convertir-se en una cita anual, va premiar els tres millors treballs finals del grau d’Informació i Documentació, del grau de Comunicació, del màster universitari de Gestió Estratègica de la Informació i del Coneixement en les Organitzacions, i del màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments.

La cerimònia va tenir lloc a la seu que la UOC té a l'avinguda Tibidabo de Barcelona, i fou presentada per Patrick Urbano, director de vídeo i professor de Periodisme i mitjans digitals de la UOC, i Ana Isabel Bernal, periodista i professora de la UOC. Després de la benvinguda a càrrec del director dels estudis, Jordi Sánchez-Navarro, l’acte va comptar amb la participació d’Àngel Sala, director del Sitges - Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya des de l’any 2001, que va exercir de padrí d’aquesta primera edició dels premis.

Pel que fa al jurat, en el cas del màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, van formar-ne part Ferran Lalueza, professor de la titulació que compta amb una dilatada experiència professional en l’àmbit de la comunicació corporativa, i Glòria Almirall, directora de l’oficina de Barcelona de l’agència internacional de comunicació i relacions públiques Weber Shandwick. El jurat va ser l’encarregat de dur a terme l’avaluació formal de les candidatures presentades atenent als criteris d’originalitat i innovació, qualitat del contingut i aspectes formals, aplicabilitat i rellevància dels resultats, i ètica i rigor acadèmic.

Una vegada analitzades les set candidatures que es van presentar, totes elles de la primera edició del màster (juliol de 2017), el tercer premi es va lliurar a Jennifer López Ávila, pel seu treball titulat Plan de producción del Festival Girardot te quiero ecològica, dirigit per Julia Gil sota la modalitat pràctico-professionalitzadora. El jurat en va destacar la demostració de l’aplicabilitat dels coneixements adquirits en el màster.

El segon premi es va atorgar a Pablo Hinojosa pel treball Plan de comunicación para la ONG Córdoba Acoge, dirigit per Patrícia Coll també sota la modalitat pràctico-professionalitzadora. El treball realitzava una proposta de comunicació per a aquesta organització que es dedica a atendre persones immigrants en situació de vulnerabilitat. El jurat va subratllar l’originalitat i aplicabilitat pràctica de la proposta realitzada per l’alumne, que incorporava tàctiques com la publicity, la realització de campanyes amb influencers, l’ús d’eines online i les relacions amb la comunitat i els mitjans de comunicació.

Finalment, el primer premi fou per a Lorena Guillén pel treball titulat Evolución del uso de los medios sociales en los hospitales españoles: análisis descriptivo de adopción y utilización, dirigit per M. Reyes León Vergara sota la modalitat dissertació-investigació empírica. L’objectiu principal del treball era descriure l’adopció i utilització de les xarxes socials per part dels hospitals espanyols, tot emmarcant ambdós conceptes en la subdisciplina de medició i avaluació de les relacions públiques i vinculant-les amb la tipologia de resultats output. El jurat en va destacar els elevats i meritoris estàndards de rigor metodològic i acadèmic.

El treball final de màster (TFM) pretén que l’estudiant sigui capaç d’integrar els coneixements i competències que ha adquirit al llarg de la titulació, així com acreditar que disposa de les habilitats adequades per a la seva utilització en un entorn acadèmic o professional.

El màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC està orientat a capacitar els alumnes per a l'exercici professional de la comunicació en empreses i institucions. Aquest programa aporta a l'alumnat les competències per dissenyar, executar i avaluar projectes de comunicació corporativa. El màster també prepara els alumnes per a l'organització d'actes institucionals i d'empresa, i dona els coneixements per aplicar la normativa protocol·lària.

Més informació:

mastercom@uoc.edu

@UOCinfocom

#masterComUOC

ESTANYOL I CASALS, Elisenda. Premiats els millors TFM de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments. COMeIN [en línia], febrer 2018, núm. 74. ISSN: 1696-3296. DOI: https://doi.org/10.7238/c.n74.1810

esdeveniments;  cultura digital;  recerca;  protocol;  mitjans socials;
Números anteriors